Koncept

Hexværk er et lowfantasy gyserscenarie. Den primære konflikt til scenariet vil være i form af mysterier, der skal løses, og overnaturlige trusler, der skal overleves. Fysisk kontakt med overnaturlige væsner leder altid til en grufuld død – sølvsværd er ikke løsningen. Der vil også være en sekundær konflikt der skal løses; borgerne skal udnævne og vælge en borgmester for den nye landsby.

Som spiller er du en del af et hold – din familie. Familien er grundstenen i det nye samfund som I skal opbygge. Alle familier har noget de lever af – en stabil måde at skaffe mad på bordet på. Vi forestiller os derfor, at holdene spiller koncepter som eksempelvis:

  • Mølleren og hans overtroiske søskende.
  • Den fallerede vinbonde og hendes ekstravagante entourage.
  • Snedkeren og hans tre enfoldige lærlinge.

Spillet foregår både om dagen og efter mørkets frembrud. Vi opfordrer jer derfor til at huske at mange af de spændende oplevelser sker efter det er blevet mørkt. Forvent et nådesløst scenarie, hvor ingen bliver ført ved hånden. Gysergenren er drevet af de ting, vi som mennesker er bange for i os selv – også når der er ydre monstre som en meget tydelig trussel. I skal have lyst til at udforske dette, og de konsekvenser for jeres karakterer, som det kan føre med sig.